maandag 3 november 2008

Las elecciones de EEUU

EEUU staat voor Estados Unidos. Waarom de letters herhaald worden weet ik niet, en de Paraguayanen evenmin.
Laat ons hopen dat Barack Hussein Obama het haalt! Of dat vrouwtje van de Groene Partij, Cynthia McKinney. Over verkiezingen gesproken: ik ga zeker trachten een stem uit te brengen als er verkiezingen worden gehouden in België (en ik nog in Paraguay zou zitten).


-----------

In mijn vorige blogpost zei ik dat de meest gestelde vraag die ik te horen kreeg was waarom ik voor Paraguay had gekozen. In mijn antwoord zitten meestal de volgende dingen vervat: om Spaans te leren / omdat ik het land helemaal niet kende, buiten de naam van de hoofdstad / omdat ik een andere cultuur wilde leren kennen / ...
Niets al te speciaals, dus. Dat is ook mijn gevoel over deze blogpost: ik heb niet zoveel speciaals te melden. Ik ben kalmpjes -tranquilo- me aan het voorbereiden om vanaf december les beginnen te geven. Voorts amuseer ik me geweldig met sporten. Ik heb een fototoestel gekocht. Met de gepaste voorzichtigheid zal ik proberen om met dit toestel op iets 'gewaagdere' plekken foto's te nemen. Zal dat de aanleiding zijn voor een tweede beroving of niet? Spannend!

----------

Binnenkort minder. Ik bedoel natuurlijk 'meer'.

Hoogachtend,
Laurens

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Querido hijo nuestra un poquito raro!
(geliefde -een beetje rare- zoon van ons),
Het is wel ongelofelijk raar dat jij niets te schrijven hebt, terwijl wij gisteren ANDERHALF uur met jou geconverseerd hebben telefonisch en daarbij vanalle informatie en wetenswaardigheden van jou vernomen hebben, als daar zijn: Het vreemde, extreme weer in Paraguay, de lonen van de mensen, de aard en het karakter van een gemiddelde Paraguayaan, de verdwenen bossen in dat land en de in de plaats gekomen reuzensojavelden, de manier van leven in een P. gezin, het niveau van Engels, het vrij ongezonde eten waar zij (en ook jij) zich mee voeden, je huidige niveau van Spaans vergeleken met de AFS'ers die je onlangs nog gezien hebt, je dagelijkse bezigheden (buiten het sporten), je toekomstplannen wat betreft uitstappen, het stressniveau van de gemiddelde P. versus dat van je gastmoeder, het extreem vroege uur van opstaan van je familieleden, de levenskost versus het zeer lage inkomen, het aantal mensen dat beschikt over computers en luxe, je moreel, de AFS-plannen van je puberachtige zusje, waarom de vloer in jullie huis zo blinkt.... Ziezo, nu heb ik je bloglezers een glimp gegeven van wat ze je nog allemaal kunnen vragen, of , om het anders te stellen: jou een aantal onderwerpen bezorgd waar je je bloglezers mee zou kunnen verblijden. Zoals Obama met zijn mooie basstem zo vaak zegt: CHANGE we need! Mijn variant daarop: COMMUNICATION we need! Uit naam van al onze familieleden, vrienden, kennissen en vast en zeker ook jouw vrienden, dank ik je alvast voor het verder uitdiepen in je blog van bovenstaande interessante thema's! tu mamá

Anoniem zei

laurens, mijn perfectionisme gebiedt mij onmiddellijk te reageren op mijn eigen reactie, nl. wil je aub mijn fout in het begin verbeteren, ttz: Querido hijo NUESTRO ! muchísimas gracias! mama

Anoniem zei

Dag Laurens,

Op vriendelijk verzoek van tu mamá, zal ik ook trachten met regelmaat een reactie te schrijven.

Ik lees je blog en ervaringen met veel plezier en soms met een tikkeltje jaloezie voor alles wat je daar mag meemaken. Geniet ervan!

Ik kan niet nalaten om te antwoorden op je "vraag":
"EEUU staat voor Estados Unidos. Waarom de letters herhaald worden weet ik niet, en de Paraguayanen evenmin."
Dat is omdat in het Spaans op die manier het meervoud wordt weergegeven bij afkortingen. Kan je de Paruguayanen iets leren ;).

Groeten
Guy Hacha