dinsdag 4 november 2008

Un beso con ojos muy abiertos

Kijk eens aan, een pak nieuwe beeldjes!


Karla. "Ik sta hier zo vet op", zei ze me na het zien van deze foto.


In de Taekwondo-gym. De man in het rode shirt en de camouflagebroek is Julio, de 'instructor'. Fijne kerel, hoewel 100% macho.


Eduardo. Een tof knulletje dat ook Taekwondo doet en de gastbroer is van een andere AFSer (Linny).



De typische Paraguayaanse kasseibaan, 'empedrado' genaamd. De oneffenheid van de weg vergt een grote concentratie bij het begaan ervan. Dit is genomen op weg naar de fitnesszaal.


Dit is een foto van -inderdaad!- de fitnesszaal.


Voor de mannelijke lezers van mijn blog: een stukje vrouwmens. Alejandra, om preciezer te zijn.


En hier hebben we dan de fameuze biblotheek waar ik de komende maanden te vinden zal zijn. U merkt natuurlijk direct op dat het gebouw iets weg heeft van een controletoren, hetgeen het ook is geweest, vroeger, toen er nog in het centrum van de stad een vliegveldje was. (Dat vliegveld is nu een zeer lang uitgestrekt park.)



Ondergetekende met Angel, de 'Director' van de bibliotheek. Een leukerd, die een groot deel van de dag in zijn kantoor zit te kijken naar eindeloze herhalingen van 'El Chapulin', een oude Mexicaanse komische reeks over een volstrekt mislukte superheld.
Let trouwens op mijn T-shirt, dat lichtjes bezweet is. Het is nu lente in Paraguay, en de gemiddelde dagtemperatuur bedraagt zo'n 32 graden Celsius. Dat zal tot zo'n 40 graden klimmen in de zomer.


En hier ziet u de binnenkant van de bib. Gegeven het feit dat deze stad meer dan 240000 inwoners telt kan ik u verzekeren dat deze bibliotheek vrij nietig is in omvang en aantal raadpleegbare boeken. (Het is de énige publieke bibliotheek van CDE.)


Bedankt voor het kijken,
Laurens

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Laurens, het is keikeitof dat je nu gevarieerde foto's doorstuurt! Maar...voor wanneer de uitleg over allerlei wetenswaardigheden over Paraguay en de mensen? (zie de reactie op je vorige blog) Wij merken trouwens op dat je fans niet veel meer van zich laten horen (=lezen) aan de hoeveelheid reacties te zien... Hahaaaa, NU zie je wie je die-hard-fans zijn, nietwaar! (Papa is de grootste, zegt hij). Oefen je verder in het nemen van snelle en discrete foto's, porfa!

Anoniem zei

Ha Laurens, ge zijt goed bezig met foto's te nemen... Doe zo verder zou ik zeggen... :-) Baai de wai mama, het is niet omdat de mensen geen reactie schrijven, dat ze de blog niet lezen hé... ;-) daarmee bedoel ik ook mezelf dus... ;-) Laurens, enjoy your time ginder !

Anoniem zei

32 graden? En geen trui dragen? Strange, gelukkig draag je nog een lange jeans of ik zou denken dat je helemaal niet meer volhardend bent.

Anoniem zei

Het is allemaal zo herkenbaar. Mensen van vlees en bloed, die zich laten vangen door hun eigen zwakheden. Brno - Paraguay: 1 - 1

Anoniem zei

Hey Laurens,

ook ik ben een trouwe lezer, al laat ik niet altijd een berichtje achter :-)
Hasta luego!
Sarah

Anoniem zei

baaj the weej (zoals je broer zegt): A QUIEN diste un beso con ojos muy abiertos ?????????????????????????
(aan WIE gaf jij een kus met wijdopen ogen???????????????????)
Aan Alejandra, of Karla, of ...op een foto van Obama??...
Als je een titel boven je blogstukje schrijft, beste Laurens, doe dan niet zo geheimzinnig en geef wat uitleg, aub! Viva el nuevo Presidente de los EEUU! Con el color de chocolate con leche!

Fred zei

Flor, Ondanks het bedenkelijke niveau van je schrijfsels staat je webzijde nog steeds tussen mijn favorieten, tussen andere sites die menig vrouwelijke figuren op fotos afbeelden. Al meer dan drie maanden daar, mooi zo, gij doet gij dat goed ginder!

Jaro Alva zei

LOL @ Fred. Ik weet het, het niveau van mijn schrijfsels overstijgt nauwelijks dat van een 12-jarige. :*(

Anoniem zei

CORRECTIE Het niveau van een dichterlijke Zuiderse bon vivant...elke maal weer pareltjes van proza en andere hemelse stukjes tekst.
Ik moet telkens huilen van vreugde als ik weer een nieuw bericht lees..

Anoniem zei

@Koen: dat geslijm moet iets subtieler. Ik heb er maar voor alle zekerheid een smiley face achter gezet of hij staat nog maar eens voor mijn deur met een baseballbat.

Anoniem zei

Toch geen smiley face...I've made a hugh mistake!