zondag 23 november 2008

Las confusiones de Tami

Mijn zusje is een wispelturig meisje. Voor zover ik dat nog niet wist is het mij duidelijk geworden toen ik haar vergezelde naar een soort van theatervoorstelling op haar school. Om de 5 minuten verandert ze van gedacht, en haar gemoed is ook onderhevig aan bruuske schommelingen. Misschien is het wel normaal voor een meisje van 15, maar ik sta er vaak van te kijken. Schattig, dat is ze wel.


Haar school.


----------

Op uitnodiging van een vriendin was ik het weeshuis gaan bezoeken waar ze werkt. Dat was interessant. De aanhankelijkheid van de kinderen werd me na een paar uren wat te veel. Ik ben niet uit het juiste hout gesneden om in een weeshuis te werken. Dat wil niet zeggen dat het me niets deed, om met die ukjes op te trekken.


Mijn hart werd een beetje week door te zien hoe deze arme kinderen -zo goed als ze dat kunnen- door de dag heen komen. Zelfs in de paar uren die ik daar was voelde ik de felle nood van deze mensjes aan liefde en aandacht, aan de kans op een normaal bestaan. Dat sommigen van hen daar nooit een kans toe zullen hebben, is uiterst jammer.


----------

Vroeg of laat moet het er van komen: naar familiefeestjes gaan van je lief. Er zijn leukere dingen, maar het hoort er nu eenmaal bij. Gelukkig is de doorsnee Paraguayaan sociaal en joviaal, en viel het feest nogal mee - ondanks het doorrookte vlees en de onverstaanbare moppen van de zatte nonkel.

Vlnr: Alejandra haar moeder, zus, tante, neef en oom.

(Er waren een stuk of 40 mensen.)


En Alejandra zelf.




Haar lievelingskat, Teo. Katten zie je niet zo veel in Paraguay, honden dan weer wel. Ik kan er geen sociologische verklaring voor verzinnen.


----------

En om te besluiten nog een fotootje van de huishoudster Oli.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Flor, mooie kiekjes die je daar weer hebt gepost. Vanuit de Belgische sneeuw lijkt Paraguay wel het paradijs, wat het in sommige opzichten misschien ook wel is voor u:)

Anoniem zei

Het is angstaanjagend je tussen zoveel kinderen te zien staan. Gelukkig voor hen duurde de ervaring maar enkele uren. Ik weet dat je veel liefde in je hebt, maar het is gevaarlijk deze op kinderen te richten.

Ik was dan ook gerustgesteld de foto van de kat te zien, alsook deze van het familiefeest. Gelieve zo snel mogelijk ook eens een foto van jullie beiden SAMEN op het net te zetten, want vooralsnog hebben wij hier jammer genoeg geen onweerlegbaar fotografisch bewijs van jullie relatie.

Tenslotte wil ik nog zeggen dat ik je heel hard mis. Soms zijn de collega's immers hard en kil en koud en gevoelloos (behalve S.K.). Een traan welt op in mijn ooghoek als ik denk aan hoe je me zou verdedigen, door te zwaaien met je wilde manen, te spreken op overtuigende wijze met je zachte stem, of te breken met je keiharde vuisten, de zachte en weke beenderen van die snode medewerkers. Veel groeten en plezier nog!

Anoniem zei

Hola hijo! Leuk die fotootjes te zien! Zou het mogelijk zijn de foto waar jij in een cirkelvormig objekt staat temidden van weeskindjes, in een betere resolutie naar mij te sturen, want als ik die foto afdruk voor oma, staat je gezicht er maar blokjesachtig op...
Ik sluit me aan bij Bavo en zou wel eens graag een foto zien van jou en Alejandra in een "close" pose! Op vrijdag 10 okt., Bavo, kon je wel al een foto van hen beiden zien, al blijkt daar niet uit dat zij een "relatie" hebben.
Verder vindt Papa dat je kan overwegen om je steentje voor dat weeshuis bij te dragen, door te stoppen met sigaretten roken. Hoeveel kost een pakje sigaretten in P.? Hoeveel pakjes rook jij per week? Goed voor jouw gezondheid en goed voor de weeskindjes!
Teo, de poes is zo mooi met haar blauwe oogjes, ze doet me denken aan ons geliefde Lotje. daaaag, mama en papa

Anoniem zei

toffe foto's