donderdag 13 november 2008

Alejandra


Mijn vriendin sinds enkele weken.


Ik heb al eens een stukje van mijn blog aan haar gewijd, waarin ik het had over haar innige relatie met god. Wie me een beetje kent weet dat ik géén band met god heb. Het moge duidelijk zijn dat we niet direct op dezelfde lijn zitten wat dat betreft. Meer nog, op veel vlakken is ze mijn tegenpool. Soms lijkt het me alsof het enige dat we gemeen hebben onze hartstochten zijn.

Tot dusver heb ik er steeds van genoten om bij haar te zijn, en dat lijkt me het belangrijkste.


----------

Binnenkort zal ik nog een lading fotootjes posten, om u ook visueel op de hoogte te houden van de gebeurtenissen hier in het Zuiderse Paraguay.

----------


Familiaal gezien zit alles vrij goed. Het is enkel wat jammer dat mijn gastmoeder het zo druk heeft op haar werk, want dat laat zich goed voelen. In het aantal 'paseos' (uitstapjes) dat we maken, bijvoorbeeld. Na de politieke machtswissels die hier hebben plaatsgevonden in augustus werd ook de leiding van haar binationale (Paraguay/Brazilië) overheidsbedrijf grondig dooreen geschud, en werd ze gepromoveerd. Tuk was ze daar niet op, maar -zo zei ze me- weigeren kon ze niet. Ze hoopt vurig dat ze eind dit jaar zich wat kan laten terugzakken in de hiërarchie van het bedrijf.
En -hoera!- mijn zusje Tamara is vriendelijker en toffer dan ooit. De oorzaak is eenvoudig: ze leeft op een wolk sinds ze samen is met een jongen uit haar klas. Een rare gewaarwording was het om een soort van beschermende 'grote broer'-gevoel bij mezelf te voelen opkomen!
Mijn band met Oli, de huishoudster, is ook fijn. Het is een lief vrouwtje dat niet 'enkel' de huishoudster is. Zo kan ik er steeds op rekenen dat ze me 'churro' (knappe persoon) noemt als ik uitga.
Met de hond L-A-S-Y genaamd (niet Lassie, zoals ik verkeerdelijk dacht) gaat ook alles opperbest. Ze dankt u voor uw interesse.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Laurens, het zal wel aan pap en mijn domheid liggen dat wij niet "mee" zijn, maar kan je ons eens uitleggen waaruit dan die "hartstochten die we gemeen hebben" bestaan??? Ten eerste weten wij dat het niet de eerste keer zou zijn dat een man en een vrouw, die elkaars tegenpolen zijn, uiteindelijk toch "matchen" en ten tweede, om het platweg en indiscreet te zeggen, denken wij bij hartstocht meteen aan LUST ! Maar goed, een "vriendin hebben" bestaat in vele varianten. En wij zijn natuurlijk blij dat je geniet van haar gezelschap, waaruit dat dan ook bestaat... Pap en ik nemen nu dus aan dat je beide laatste blogtitels verwijzen naar je "relatie" met Alejandra. Mooi meisje overigens met bijzondere ogen. Wij zijn blij dat het je nog steeds goed gaat. Zou je volgens de AFS-statistieken nu niet in een dip moeten zitten, na zowat 3 maanden verblijf daar? Of was het na 6 maanden? Te mandamos mucha fuerza y un montón de cariño!

Anoniem zei

Proficiat Laurens met uw vriendinneke ! En zoals mama het zegt, tis een schoontje, maar ge weet het... het innerlijke telt hé ;-)... Greets, UW grote broer... ;-)