donderdag 2 oktober 2008

Gracias por las reacciones

Eerst en vooral: dank aan allen die me een e-mailtje sturen of een bericht laten op mijn blog.

---------

Op 10 oktober 2008 zal ik de ´accompañante´ zijn van een meisje genaamd Karla op het ´fiesta de debut´ van de Rotary Club van Ciudad Del Este. Karla is een Duits meisje van 17 dat hier voor een jaar verblijft via de Rotary Club. Die vrijdag, 10 oktober, zal ik proberen om geen mal figuur te slaan in de gehuurde (Zuid-Amerikaanse!) smoking die ik om het lijf zal hebben tijdens de verplichte wals. Gelukkig zijn er een paar avonden waarop het hele zaakje zal worden ingeoefend zoals dat wel vaker gebeurt met deftige gelegenheden. Toffe vooruitzichten, dus.

Tussendoor: de huizen van de rijkere Paraguayanen (die in een apart ´stadje´ wonen) zijn kastelen. Hun rijkdom staat -voor zover dit nog moet herhaald worden- in een afschuwelijk groot contrast met dat van de armsten hier.

----------

Nog geen foto´s, maar wel enkele tekeningen om de leemte te vullen:










Een 20-jarige Paraguayaanse collega vroeg me om "eindelijk eens in plaats van knappe vrouwen een knappe man te tekenen". Dat heb ik dan ook gedaan. Het Spaans betekent: ´Mannen zijn geen lustobjecten.´

3 opmerkingen:

Anoniem zei

en uiteraard stond jouw Goddelijke lijf als standaard voor de laatste tekening.
Dat zag ik meteen.. de kop is minder geslaagd maar dat geeft niet...
gogogogo Flor

Anoniem zei

Beste Laurens, het zou, denken wij, wel interessant zijn voor je bloglezers dat je wat meer zou schrijven over bijv. de natuur, het extreme weer, de manier van leven, werken en vrijetijdsbesteding, de oude bussen en auto's, het verschil tussen Ciudad del Este en de nabijgelegen Braziliaanse stad, enz. Want haast niemand weet hier iets over het land Paraguay! En nogmaals: koop een goedkope dig.camera en neem foto's por favor! Muchas gracias! mama y papa

Unknown zei

Ik vind het verbazingwekkend dat je het lichaam van Tim zo helder voor de geest kan halen wanneer je een goddelijk lijf wil tekenen.

Persoonlijk denk ik bij een goddelijk lijf, zelfs een mannenlijf, aan wat anders, maar ik kan begrijpen dat het eindeloos kauwen op coca-bladeren het bevattingsvermogen en de rationaliteit, zelfs van genieën als jij, wat kan aantasten.

Voor de rest:

Buena continuación!