donderdag 9 oktober 2008

Estoy tratando de encontrar el acento ortografico - sin exito

Voor de eerste keer ben ik een blogpost aan het schrijven op een laptop. Nadat ik aan mijn gastmoeder had verteld dat de jaloerse buien van Tamara (mijn gastzusje) en haar norsheid naar mij toe me niet zo aanstonden had ze de tweede 'serieuze discussie' (cfr. gebrul en geween) met haar dochter over dit thema. Gevolg was dat de dag erop mijn gastmoeder me meesleurde naar computerwinkels om er een gloednieuwe computer te gaan kopen met draadloos netwerk, omdat Tamara het niet kon verdragen dat haar computer door mij werd gebruikt - zo'n 10 minuten per dag. Het was mijn gastmoeder haar manier om mijn zusje aan te moedigen zich wat minder jaloers op te stellen. Volgens mij een nogal drastische tactiek en iets te symptoom-bestrijdend om op lange termijn iets te veranderen aan de gemakkelijkheid waarmee Tami zich gepasseerd voelt. Nu ja, het zal wel de leeftijd zijn. (Het woord 'gezinswissel' IS gevallen de laatste dagen, maar de crisis lijkt afgewend.)

----------

Zonet mijn smoking aangedaan, om te zien of alles de juiste lengte is, en het zit vrij gegoten. Niettemin voel ik me er een beetje ongemakkelijk in, ik ben uiteindelijk ook maar een simpele jongen uit een middelgroot dorp in Vlaams-Brabant. De oefensessies voor vrijdag (dag van het feest) begonnen behoorlijk mijn voeten uit te hangen. Overigens, Karla, het vrij mooie Duitse meisje wiens begeleider ik zal zijn, heeft al sinds de eerste week dat ze in Paraguay verbleef een romance met haar gastbroer. Ik ben dan ook van plan om haar zoveel als de beleefdheid me zal toestaan te negeren en om van de gelegenheid gebruik te maken om andere meisjes te versieren. Ik BELOOF u dat ik -samen met een lichting andere foto's die u een indruk zullen geven van Paraguay- foto's op het web zal gooien van het feest en ik in smoking.
Dit weekend!

----------

Ik amuseer me erg met het leren van Braziliaanse Jiu Jitsu, Taekwondo en kickboxing! Momenteel is de interne bloeding van mijn mond gestold, dus dat is goed. Ondanks het hockeymasker dat ik droeg ter bescherming gaf de 'instructor', Julio genaamd, me een paar rake klappen. Het interessante is dat Karate zich zo hard toespitst op het 'punten scoren' (waarna het gevecht direct door de scheidsrechter wordt afgebroken) dat ik vaak stop met me te verdedigen nadat ik de tegenstander raak. Met een paar 'rake motten' tot gevolg. De enige kennis die ik heb van BJJ is van televisie of het internet, en in de praktijk helpt dat niet zoveel. Door middel van arm- en beenklemmen en wurghoudingen schakel je de tegenstander uit, en geloof me, ik ben de tel kwijt dat ik bijna ben flauwgevallen van het gebrek aan bloed dat naar mijn hoofd stroomde door een nekklem. Geweldig leuk, dus!
Ik vecht met Julio en de 'grote gasten' en tot dusver gaat dat naar behoren. Dankzij mijn Karatekennis kan ik hen vaak verrassen met effectieve slagencombinaties of een schop naar het hoofd zonder al te veel Taekwondofranjes. Wat me wel opvalt is het machogehalte van deze kerels. Gelukkig voor mij ben ik doordrongen van het gevoel dat ik niet al te veel te bewijzen heb.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hola Lorencito! Als Tami zo jaloers is op jouw gebruik van haar computer, wat dan ivm jouw gebruik van haar fototoestel en gsm??? Nogmaals, zorg dat je zelf een fototoestel koopt!
Verder: Aangezien je schrijft dat je "doordrongen bent van het gevoel dat je niet veel te bewijzen hebt met al die gevechtssporten t.o.v. die "macho's", hopen wij dat je laatste paragraaf zwaar overdreven is, want wij worden echt niet goed van omschrijvingen als "interne bloedingen", rake klappen, wurghoudingen, flauwvallen... Als dàt je idee is van vrijwilligerswerk in Paraguay, tja... Veel plezier op het debutantenbal en kies er deze keer een chica uit die vrij is! We kijken uit naar de foto's. Abrazos, mama y papa
p.s. overigens: je broer is vandaag jarig, te recuerdas?

Anoniem zei

Je handen zijn goud waard verlengt met een potlood ! Vechten voor fun ... niet mijn ding. Proficiat met je flaptop die je "kreeg" en succes bij je jacht.
Bavo

Anoniem zei

ontwikkelingswerk heeft een nieuwe dimensie gekregen...

Anoniem zei

LOL at vorige reactie