vrijdag 10 april 2009

Moléculas inestables

Op feestdagen, zoals vandaag, is werkelijk alles gesloten in Paraguay. Deze week is het 'semana santa', de heilige week. Dat heeft iets te maken met die bebaarde kerel die op een kruis werd genageld of zo. Mijn kennis van religieuze feestdagen vermindert elk jaar, en daar ben ik blij om. Wat Paraguayanen dóen op deze dag is me niet helemaal duidelijk. 'Chipa' eten, zo vertelt men mij. (Chipa is een in een cirkelvormig gebakken deeg dat doorgaans hard en vrij smakeloos is.) Het is alleszins muisstil buiten, op onze blaffende hond, Lasy, na. Dezer dagen heb ik -zoals enkele maanden terug- enkel van haar gezelschap. Mijn familieleden zijn enkele dagen naar Alberdi (zie eerdere blogpost) getrokken, en de huismeid is nu in de hoofdstad. Het is niet dat ik geen zin had om 'de familie' nog eens te zien, maar de reis naar Alberdi is vrij onaangenaam en het leek me toffer om enkele dagen rustig alleen te zijn. Tevens had ik te kampen met een griepje, de tweede maal dat dat mij voorvalt tijdens mijn verblijf hier. Heel veel kan ik dus niet vertellen, wegens niet veel avonturen beleefd.

Wees niet bevreesd! Ik hou u op de hoogte.

----------


Aangezien ik nog slechts enkele weken in Paraguay te gaan heb levert dat een versnipperd gevoel op. Verleden, heden en toekomst klotsen nogal fel door elkaar in mijn hoofd.

2 opmerkingen:

b zei

Lieve Jongen,

Uw gevoelens zijn de mijne, voor uw zonden ben ik gestorven. Keer uw rug niet van mij af, of ik kom u pakken vanuit mijn graf!

Stoute Jongen,

Je zou blij moeten zijn dat je in een land als Paraguay zijn mag, met zijn rijke traditie van ijzersterk, worgend, verstikkend, geloof!

Groetjes,

Jésus

ps: ik kom vannacht onder je dekens graaien, hou je hartje maar vast!

mama en papa zei

We zouden kunnen suggereren: download een paar goede films, bekijk die, speel wat met de hond, geniet van het herfstzonnetje daar, doe honderd sit-ups elke dag en vijftig keer pompen (aangezien jij toch zoveel belang hecht aan bicepsen à la Schwarzenegger... Un hombre inteligente y tranquilo siempre sabe como ocuparse en sus días.