donderdag 16 april 2009

"¡¡Esta es muy jodida!!"

"Dat is zwaar verneukt!!", zo is de vertaling van de titel van deze blogpost.
Dat was wat een vrouw jammerde nadat ik haar zei dat ik niet in God geloofde. "Zelfs niet een heel klein beetje?" vroeg ze smekerig, en misselijk van verwarring. "Nee, niet echt, als ik eerlijk ben" zei ik. "Niet dat ik u voor de borst wil stoten, hoor."
Dit gebeurde in het huis van Kirsten -een Duits meisje dat binnen iets minder dan een maand uit Paraguay vertrekt. Haar gastfamilie was zo vriendelijk geweest om me uit te nodigen voor een 'almuerzo', een middagmaal. Dat ging vrij goed, totdat Kirsten haar gastmoeder me vroeg waarin ik geloofde, met het klassieke resultaat.
Ik kan daar gelukkig wel om lachen.
De 25-jarige zoon van de godvrezende vrouw -tevens gastbroer van Kirsten- die de conversatie half had gehoord vroeg nog "Heeft hij gezegd dat hij een jood is?"
"Neen, zelfs dát niet!" zei ze.

----------

Een foto van een brilslang in onze tuin.


Neen hoor, een grapje, ik lieg. Het was geen brilslang, maar een ongevaarlijke Bruine rotsslang.

(Neen hoor, een grapje, ik lieg. Er was helemaal geen slang in de tuin. Buiten mieren zijn er niet eens zoveel dieren te zien in onze tuin.)


----------


Percentage: 52%.
Dat is het aantal leerlingen dat er overblijft ten opzichte van het aantal dat de cursus Engels aanvatte, enkele weken terug. Een doodnormale evolutie, zo weet ik inmiddels.

3 opmerkingen:

mama zei

Lorenzo, joder! Eres jodiendome! Het is omdat ik steeds maar zaag dat je foto's van de plaatselijke fauna moet doorsturen, dat je me dit flikt natuurlijk... Hehe, very funny...
Niet te verwonderen dat bij zo'n kerel na amper 2 weken al de helft van de leerlingen wegblijft, nah!

mama zei

Estaba tan confusa! Debe ser: ESTAS jodiéndome!
grrroemmmmblll en schnitzel.... (dat zei jij als kind altijd als iets je tegenstond, weet je nog?)

b zei

Je bent een schitterende inspiratie voor al wie zonder zorgen en zonder god (maar helaas ook zonder moraal, getuige je kwetsende commentaren op mijn blog) door het leven wil gaan!

Doe zo voort!