zondag 21 september 2008

Mientras tanto en Asunción

Om met het sappigste te beginnen: veel romantiek is er niet van gekomen dit weekend. Het Franse meisje waarover ik het had in mijn vorige post bleek om een of andere bizarre reden verzwegen te hebben dat ze al na twee weken een Paraguayaanse vriend had - een niet zo verwonderlijk feit, gegeven haar schoonheid. Een blauwtje lopen, heet dat dan.
(Toen ik deze ochtend naar een Mexicaans televisie programma aan het kijken was viel een uitdrukking me fel op:´siempre las chicas equivocadas´ -steeds de foute meisjes. Mocht ik in voortekens geloven, dan zou dat er een geweest zijn!)

----------

Plan B dan maar: vanavond ga ik naar een Reggaeton concert met een Amerikaanse vriend genaamd Sam(uel) Mitchell. Reggaeton is de meest populaire muzieksoort hier; het is een soort van Braziliaanse rap dat sterk leentjebuur speelt bij de bling-blingcultuur van de Amerikaanse rappers. Hopelijk wordt het een beetje leuk.
De familie van mijn gezin in Ciudad Del Este, waar ik verblijf dit weekend, zijn fijne mensen. De familie is een rare mengelmoes van tantes, dochters, een oom die ze grootvader noemen, huishoudhulpen die half deel uitmaken van de familie enzovoort. Ik kan goed met ze overweg, wat altijd goed meegenomen is.

----------

Veel van de stad heb ik niet in me kunnen opnemen vandaag, maar de kans bestaat dat we volgend weekend nog eens naar Asunción gaan. Dan zal ik een fototoestel meenemen, kwestie van het allemaal wat aanschouwelijker te maken voor u, mijn geliefde bloglezer.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

querido lorenzo, que pena de esta chica francesa... maar wat nu niet is, kan nog komen nietwaar? eens zij terug in Frankrijk is, bestook je haar met je mooiste liefdesgedichten en romantische sms-jes en wie weet...
soms wint de aanhouder wel degelijk!
KOOP EEN WEGWERPFOTOTOESTEL aub en stuur ons fotos!!! suerte y coraje!
tus padres que están en Belgíca en este momento.

Anoniem zei

ik zeg alleen maar: een ongeluk is snel gebeurd...
en ja waar blijven die foto's!

Anoniem zei

Laurens,
Gisteren zijn we gaan eten met je ouders en ze waren in de wolken over jouw 'status'. Nieuwsgierig toch nog eens je blog gaan lezen en dan zie ik vandaag "dit" ... Gelukkig heb ik op vorige blogdagen gelezen dat ze met dozijnen rond je nek hangen.

Anoniem zei

Niet zo dramatisch allemaal. Als hij na een maand daar zo'n schoonheid tegen het lijf loopt, zal dat nog wel gebeuren. Hij heeft nog een jaar de tijd. Geen zorgen.

Anoniem zei

Flor, wat een prachtige avonturen, ik leef enorm met je mee in deze, mijn ervaringen met françaises zijn ook niet zo geweldig, in tegenstelliing tot die van Koen. Hou moed, ik krijg de indruk dat Paraguay vol met schone vrouwelijke wezens loopt (aap- en mensachtigen), dat kan gewoon niet fout lopen!

Anoniem zei

Franse vrouwen is een ras apart. Ervaring leert dat ze nog wel van gedacht kunnen veranderen..

geweldige, dat deze man in enkele maanden uitgegroeid is tot een echte playboy..
nice nice

Anoniem zei

Franse vrouwen ZIJN een ras apart.
Sorry, ben net wakker..

hasta logo of iets anders degelijks Spaans

Anoniem zei

Florke!

Laat de moed niet zakken. Die Paraguaanse wijfjes zullen gauw inzien dat jij een goede man bent.
Ik wacht vol ongeduld op foto's, tekeningen.

Groetjes,

Tine