vrijdag 26 september 2008

Corazones destrozados

Dit is het eerste weekend dat ik alleen thuis ben. ´Alleen´ is een relatief begrip, want de huishoudster is er ook nog. De rest van de familie is naar Asuncíon waar er een soort van conventie doorgaat voor jongeren. Ik had weinig zin om me voor de derde week op rij te begeven naar de hoofdstad na het debacle van vorige week. Door het relatief hoge verwachtingspatroon dat ik had in verband met mijn ontmoeting met de Française was er een goed voelbare weerslag. Zo heb ik deze week tot 72% minder vrouwen versierd. Zó van slag was ik!
Oh ja, het concert van vorige week was behoorlijk slecht. Mijn Amerikaanse vriend en ik zaten ons stierlijk te vervelen terwijl de Paraguayanen in het stadium haast door het lint gingen bij de minste aansporing van de ster-rappers (dingen in de trant van "Paraguay, wat een fantastisch land!"). Dat was dus ook al geen opsteker.

----------

Deze avond ga ik naar het verjaardagsfeestje van Florence Verschraegen, andere Belgische in CDE. Ik zal eindelijk de mythische proporties van het huis van haar gastgezin kunnen gadeslaan. Het contact met mijn medeAFSers beperkt zich tot de Taekwondolessen, die overigens best meevallen. Echt hard gaat het er niet aan toe -het is een gezellige bedoeling met kleine kinderen en al. Vanaf het moment dat ik me fit genoeg voel ga ik een wat ruigere kickboxingclub opzoeken zodat er wat meer bloed gaat vloeien.

---------

Inmiddels in de Municipalidad:
Ik heb deze week behoorlijk wat getekend op mijn werk - uploads daarvan zullen binnen 52 uur op deze webpagina verschijnen. Tevens heeft een struise 60-jaar oude Paraguayaan me uitgedaagd om met me te armworstelen. Ik ging op zijn uitnodiging in en terwijl veel collega´s erop zaten te kijken verloor ik behoorlijk kansloos. Vergis u niet: dit vond ik fijn, want er was een echt contact met de Paraguayanen. Daar monter ik van op.


Tot binnenkort,
uw,
Laurens

2 opmerkingen:

Anoniem zei

first again!
Die taekwondolessen met kinderen, het doet me denken aan Kramer (uit Seinfeld, Florke) maar ja dat heb jij natuurlijk niet gezien. Vergis ik me nu of heb je ginds een testosteronboost gekregen? Veel vrouwen versieren, bloed willen laten vloeien, armworstelen met oude mannen,...

Anoniem zei

nuestro pobre hijo! que pena que no era un exito con la hija francesa... nosotros tenemos dolor al corazón también por eso. quizás tenías suerte con ella cuando ella será de nuevo en francia?
vergeet vooral niet uit te kijken naar creatieve cursussen! je hebt het beloofd! niet alleen armworstelen,kickboxen, taekwondo hé!
we bellen je zo gauw we terug in ons geliefde tenerife weergekeerd zijn!
keep up the good spirits, son!
mama en papa