donderdag 21 augustus 2008

Medio-Ambiente

Het is eindelijk zover: ik weet wat mijn eerste vrijwilligerswerk zal zijn! Ik zal gaan werken voor de ´municipalidad´, wat ongeveer te vertalen valt als het gemeentebestuur. Men zal me inschakelen in het departement Medio-ambiente - hetgeen ongeveer ´leefmilieu´ betekent. Wat de job exact inhoudt is nu nog een beetje onduidelijk, maar het heeft iets te maken met mensen op te leiden en te informeren over milieu-gerelateerde zaken. Ik houd mijn hart vast dat er niet al te veel Guaraní (de indianentaal) aan te pas komt. De bedoeling was dat ik deze ochtend om 8 uur de Intendenta (de burgemeester) zou spreken, maar dat is niet helemaal gelukt. Om 9 uur -een uur later dan afgesproken, niet ongewoon in Paraguay- werd ik ontvangen op het kantoor van de plaatselijke schepen van leefmilieu. Zonder er al te veel woorden aan vuil te maken werd me meegedeeld dat ik morgen om 7 uur ´s ochtends kon beginnen. Dat is vroeg!
Het leken allemaal wel sympathieke mensen te zijn, maar ik was toch eventjes gefrustreerd doordat ze het soms over mij hadden als ik erbij zat maar enkel tegen elkaar spraken. Het kost veel moeite om te ontcijferen wat de Paraguayen onderling zeggen. Hoewel mijn Spaans de laatste twee-en-een-halve week met 312% is verbeterd blijft het soms moeilijk om vloeiend te spreken en alles te verstaan.
Maar ok, we geraken er wel.
Meer info in het weekend.

----------

Straks ga ik naar een schoonheidswedstrijd waarin de mooiste meisjes van de scholen in deze streek aan zullen deelnemen. Een van mijn medeAFS´ers, Kate, werd door haar school uitgevaardigd. Ik hoop dat er een badpakkendefilé is, maar zonder zal het ook nog wel leuk zijn.

----------

Deze morgen vroeg een vrouw me weeral of ik een model was, waarop ik negatief antwoordde. Tevens merkte iemand op dat ik "op Jean-Claude Van Damme trek". Ook dat leek me vrij onjuist.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hou moed Laurens!
Het is wel straffe toebak dat je nu al met je basiskennis Spaans mensen moet opleiden ivm het leefmilieu....! Maar bedenk dat het slechts vrijwilligerswerk is, en als je min of meer je best doet is het al lang goed. Zij zullen ook wel verstaan dat ze
niet te veel van jou kunnen verwachten (al is je Spaans met 312 % toegenomen de
laatste weken, proficiat!)
Misschien zou je beter bij de Paraguayaanse TV solliciteren voor een acteursbaantje.
Als ze je nu al vergelijken met JC Vandamme, madre mia, wat voor bicepsen en hamstrings heb je dan al gekweekt de laatste 2 weken?!
Wat betreft de schoonheidswedstrijd: je bent een woordje vergeten in je zin nl. (zie hoofdletterwoord) : "Ik hoop dat er een badpakkendéfilé is, maar zonder KLEREN zal het ook nog wel leuk zijn." Hehe... jij kleine snoeper! Que seas valiente, hijo!
mama en papa

Unknown zei

Het doet deugd te horen dat je Spaans er hard op vooruit gaat, maar ik had niets anders verwacht. Probeer voornamelijk te profiteren van de vragenrondes tijdens de schoonheidswedstrijd voor het mee uitvragen van de mooiste deernes. Mucho éxito, señor Flor.

r zei

Maar jongen toch! Ik heb er nog zo op gehamerd de misverstanden zoveel mogelijk uit te buiten. Je bent dus wel degelijk een acteur en een model, en je hebt in België een succesvolle tv-carriere in een veelbekeken telenovella, waarin je een model speelt en in allerlei toestanden terecht komt omdat je zoveel op zowel JCVD en W. Defoe lijkt!

Vaya!

Fred zei

Flor, je maakt toch wel indruk moet ik zeggen, zowel op foto's als in je blog. Laat je niet ontmoedigen door het feit dat vele van je vrouwelijke kennissen een beetje jonger zijn, geniet er in tegendeel met volle teugen van!