zondag 4 januari 2009

Navidad

Familie, eten, cadeautjes, kerstboom en wat religieus gewauwel. Ziedaar het recept voor een Kertmis in Paraguay. Het verschil met Kerstmis in België is niet zo groot. Het enige dat écht opvallend anders was was het onophoudelijke geknetter en geknal van bommetjes en vuurwerk de ganse dag. Net zoals het hondje, Lasy, zag ik af van dat constante lawaai. Niettemin was het een vrij leuke avond. De familie van tía Gloria en neef Guille zijn fijne mensen. De hartelijkheid en gastvrijheid van de Paraguayen is alleraardigst!


Guille.


Bij het doorgeven van kleine Jezusjes mag je een wens doen. (Ik weet niet meer wat ik gewenst heb.)

1 opmerking:

Anoniem zei

Hello again Laurens! Ik lees dat je Navidad doorgebracht hebt bij Tía Gloria omdat je gastmoeder Graciela waarschijnlijk nog in Asunción bij haar zieke dochter zat.
En ik denk zo'n vaag vermoeden te hebben wat je kan gewenst hebben bij het doorgeven van de "Jezusjes"...
hehe... In ieder geval wensen pap en ik dat jouw wens mag uitkomen!