zaterdag 24 januari 2009

La conversación

(Oorspronkelijk in het Spaans. C is een 28-jarige man.)


L- Hey, je hebt blauwe ogen. Zijn je voorouders inwijkelingen?
C- Ja, mijn grootouders komen van Duitsland.
L- Ach zo.
C- Zie je liever blonde en blanke meisjes dan donkerkleurige?
L- Voor mij maakt dat niet zo veel uit, om eerlijk te zijn.
C- Voor mij wel. Zo van die negerinnen moet ik niet hebben. Wat dat betreft ben ik een halve Nazi.
L- ???
C- Ik zie dat je daar van schrikt. Laat me het anders verwoorden: ik vind vrouwen met een te donkere huid gewoon niet aantrekkelijk. Ik kan me niet inbeelden om met zo iemand samen te zijn.
L- Het is gewoon wat raar dat je jezelf beschrijft als een halve Nazi. Waar ik vandaan kom wordt dat woord en alles dat er mee gepaard gaat met grootste omzichtigheid behandeld. Het Nazisme heeft een heel donkere periode in de Europese geschiedenis teweeg gebracht.
C- Ja, daar is misschien iets van aan. Maar laat ons toch niet vergeten dat ware het niet voor de Nazi-dokters vele geneesmiddelen en therapieën die vandaag zoveel levens redden nooit gevonden zouden zijn!
L- Euhm, daar kan ik niet mee akkoord gaan. De proeven die werden uitgevoerd op gevangenen waren voornamelijk gericht op het vinden van betere vernietigingsmethodes en het biologisch uitdiepen van raciale verschillen.
C- ...
L- ...


----------

Met als doel om wat meer in contact te komen met mensen van mijn gevorderde leeftijd ga ik (proberen om) wat lessen mee (te) pikken in de plaatselijke universiteiten. Toen ik aan mijn gastmoeder vroeg wat zij zou suggereren als manier om meer contacten op te bouwen met leeftijdsgenoten zei ze me droogjes: "Ga naar het centrum, drink een sapje in een bar en begin met vrouwen te praten." Daar wist ik eventjes niet wat op te zeggen. Zeker omdat het allemaal in het Spaans moet gebeuren valt zo'n onderneming niet te onderschatten.
Ik zal al beginnen met op een slinkse wijze aula's binnen te glippen, en daar wat mensen aan te spreken.
Yay!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Amai Laurens, dat jij zo'n conversatie in het spaans kan doen al!
Waar had dit gesprek trouwens plaats? In het fitnesscentrum of op taekwondo-les?
Verder vinden wij het een heel goed idee om op een "slinkse wijze" lessen op de univ mee te volgen. Alleen, hou jezelf "low profile", want als je met de prof of studenten zo'n discussies gelijk met die Nazi aangaat, zouden ze wel eens inschrijvingsgeld kunnen vragen!
Toch grappig: dat jij binnensneaken in een aula makkelijker vindt dan een sapje te gaan drinken om leeftijdsgenoten (vrouwen) te ontmoeten...

Unknown zei

Dit is een commentaar van Bavo

Anoniem zei

Wàt is een commentaar van Bavo???

Te zien aan de weinige comments dat je nog krijgt op je blog, moeten papa en ik ons echt wel beschouwen als jouw grootste fans!

Voor al de anderen (o.a.mijn zus, vrienden, etc.) waarvan ik weet dat ze wel je blog lezen, maar beweren niet te weten wat te schrijven: hieronder enkele suggesties:
- Laurens: je bent goed bezig!
- Laurens: we houden van je schrijfstijl, maar schrijf ons eens wat meer over...
- Laurens: hoe is het weer daar?
- Laurens: hoe staat het met de vrouwtjes?
- Laurens: we missen je hier!
- Laurens: we zijn jaloers op je dat jij daar in de zomer bent en wij in de barre winter!
of waarom niet simpelweg:
- Laurens, ik lees je blog heel graag!
Voilà enkele suggesties, waarde mede-bloglezers!
Indien u liever persoonlijk contact hebt met Laurens, zijn e-mailadres is laurens.vastenaeken@gmail.com
Wij denken dat het voor hem altijd fijn is om af en toe een berichtje van het "homeland" te krijgen! DOEN!

Anoniem zei

Laurens,

mooie initiatieven! En vergeet niet: het doel heiligt de middelen, zoals de nazis ons al leerden:) Of het nu met een sapje of via de aula gebeurd, maakt niet uit! Als het er maar van komt! Wat dat betreft hebben we hier het volste vertrouwen in je, en bij terugkomst wacht er je een megapokerpot van honderden EUR!

Anoniem zei

Beste Laurens, Ik ben een vreemdeling die verdwaald is...bij toeval ben ik op je blog gestuit en bemerk dat ik graag je belevenissen in den vreemde volg. (En je tekeningen). Ik ben liefhebber van al wat Braziliaans heet te zijn, en volg je exotische avonturen als ware het een feuilleton in een dagblad. Mag ik, op uitnodiging van je ouders zeggen: Ga zo door! Wat een aardige anecdotes & scherpzinnige observaties! Alleen heb ik gemerkt dat de verslaggever zijn neutrale opstelling enigszins heeft laten varen in het laatste contact met de "inboorlingen"...Dank voor het leesplezier, Odette